Van Manchester naar kleurrijk Azië - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chris en Frederike Barth - de Bos - WaarBenJij.nu Van Manchester naar kleurrijk Azië - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chris en Frederike Barth - de Bos - WaarBenJij.nu

Van Manchester naar kleurrijk Azië

Door: Chris & Frederike

Blijf op de hoogte en volg Chris en Frederike

25 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag 21 juli na een laatste dag werken op naar Schiphol. De reis kon weer beginnen en dit keer met een korte vlucht naar Manchester. Gezellig gekletst met de buurman in het vliegtuig en Frederike natuurlijk met haar toekomstige collega's! De vlucht was wel erg kort, stijgen en dalen en dat alles binnen 55 minuten. Na de bagage te hebben gehaald werden we binnen 5 minuten opgepikt door een te vrolijke mevrouw van het Hilton hotel. Ze vond het allemaal maar prachtig waar we naar toegingen en toen we over Australië begonnen was ze helemaal niet meer te houden. De rit was maar kort en eenmaal aangekomen in het hotel lekker in bed gekropen, de lang verwachte warme douche moest nog even wachten daar het hotel geen warm water had dan behalve in de "douche"kamers beneden. Iedereen kon daar douchen en tussendoor werd het dan schoongemaakt. De volgende ochtend genoten van een heerlijk ontbijtbuffet, dit willen we elke dag wel! Terug naar het vliegveld waar het inchecken erg snel ging. Nog even wat winkelen en toen op naar het vliegtuig. De vlucht ging snel en was goed verzorgd en voor we het wisten zagen we Qatar bij nacht. Zand, zand en nog eens zand! Het vliegveld van Qatar was super modern en goed geregeld. Geen slurven hier, dus met de trap uit het vliegtuig de hitte in. Ondanks dat het nacht was was het er bloedheet. Chris had het niet meer en Frederike was in haar nopjes, die wilde best nog wel wat langer blijven. Op het vliegveld hadden we maar 2 uurtjes tot onze volgende vlucht. Er liep echt van alles rond, Arabieren, Europeanen, Aziaten. Lekker mensen zitten kijken en onze nieuwe sport in de taxfree winkels gedaan, wie kan het snelst de duurste fles alcohol vinden. Chris heeft daar het beste neusje voor en vond een fles wiskey van 20000 euro!!!!! De vlucht naar Bangkok ging net zo vlot en snel als de eerste vlucht en voor we het wisten stonden we in Bangkok. Lekker vertrouwd en op naar het hotel. Het was 's ochtends vroeg en na een uurtje of 3 slaap in 24 uur waren we redelijk moe, dus toch even 2 uurtjes geslapen voor we op pad gingen naar het station en de shoppingmalls. Helaas was de nachttrein naar Chiang Mai de komende nachten al volgeboekt en besloten we zondag de dagtrein naar Chiang Mai te nemen. 12 Uur met de trein moest toch wel te doen zijn, het is natuurlijk geen India dus hopelijk niet al teveel vertraging onderweg. Zondagavond kwamen we aan in Chiang Mai waar we door een local naar het guesthouse werden gebracht. Natuurlijk zei hij te weten waar hij moest zijn, maar ondanks onze vermoeidheid hadden we al snel door dat hij verkeerd zat. Hij eruit en vragen en kwam na 5 minuten erachter dat hij idd verkeerd zat. Gelukkig was het niet ver meer en konden we inchecken. Op naar de warme douche......maar ja we hebben iets met douchen. Er kwam nauwelijks water uit en ook geen warm water :( Vier man en vrouw kwamen er aan te pas en een uur later konden we dan eindelijk onder de warme douche! Vandaag hebben we uitgeslapen en toen de stad in gegaan. Wat een gezellige en mooie stad, veel tempels bekeken en ons verbaasd hoeveel toeristen er hier rondlopen, toch wel heel anders dan India vorig jaar. 's Avonds lekker gegeten aan de rivier en toen nog even naar de nightmarket geweest. De nightmartket was ernorm, maar wel rustig met de standaard rotzooi. Morgen gaan we met een minivan richting Chiang Khong waar we zullen overnachten. Woensdag zullen we dan de grens met Laos oversteken en met de boot in 2 dagen naar Luang Prabang gaan.
Tot het volgende reisverslag!

• 25 Juli 2011 - 17:03

Annemijn:

lekker bezig jongens!! de treinreis was gelukkig beter dan die in India Fre :)
    Quatar daar ben ik ook wel geinteresseerd naar, het lijkt me zo'n andere wereld (al dat zand). Hoop dat jullie (douche or no) heerlijk aan het genieten zijn! liefs!!

• 25 Juli 2011 - 17:13

Annemijn /ps:

ik zie de weersverwachting bij jullie. het doet jullie vast deugd om te lezen dat het hier herfst was (compleet met stortregen en storm) en zo koud (12*) dat onze CV weer aansprong gisteren. bizar. :)

• 26 Juli 2011 - 18:56

Ome Leo,tante Baukje: